Gaur egun ikasleen arteko dibertsitatea oso handia da eta beraz irakasleek ez dute berdin jokatu behar haur superdotatu batekin, edo ikasteko arazoak dituen haur batekin. Azken urteetan klase bereziak ere agertu dira beste haurrekin ikasteko arazoak dituzten ikasleentzat, hau oso ondo iruditzen zaigu arazo hau konpontzeko. Irakasleen funtzio hau betetzerakoan, bi irakasle mota auki ditzakegu.
Alde batetik, irakasle batzuek, eman behar duten materia ematera mugatzen dira, ikasleen arazoak kontuan hartu gabe. Ikasgaia ondo jarraitzen duten haurrek ez dute arazorik izaten, aldiz, zailtasunak dituzten ikasleek arazo ugari izaten dituzte ikasgaian aurrera egiteko, eta kasu batzuetan laguntza berezia behar izaten dute, klase partikularrena esaterako. Honek arazo larriak ekar diezazkieke ikasleei etorkizunean, oinarrizko kontzeptuak ez badituzte ondo asimilatzen, gauza konplexuagoak ikasi behar dituztenean oso zaila egiten zaie eta joera arruntena ikasketak uztea da.
Bestalde, irakasle batzuk esfortzatzen dira zailtasunak dituzten haurrei laguntzen, ikasle bakoitzak duen zailtasunaren jatorria aztertuz eta honi irtenbide bat topatuz. Adibidez, ikasle askoren arazoa, ikasten ez jakitea da eta hau txiki-txikitatik konpondu beharra dagoen gauza bat da. Irakasle hauek haurraren gurasoekin hitz egiten dute, eta elkarlanean, haurrarentzat egokiena den irtenbidea bilatzen dute, psikologikoki laguntza profesionala edo klase partikularrak adibidez. Ikasle hauek beraien zailtasuna gainditzea lortzen badute, oso probablea da etorkizunean ikasketekin jarraitzea.
Gure iritziz, irakasleen funtzioaren barnean sartzen da ikasle bakoitzari, pertsonalki arreta berezia jartzea eta laguntzea. Errazena da eman beharreko materia eman eta etxera joatea inongo kezkarik gabe, baina ikasleen emaitzak asko aldatzen dira irakaslearen arabera eta haurren etorkizunerako oso garrantzitsua da oinarrizko kontzeptuak ondo ikasita izatea, beraien ikasketa prozesua determinatuko baitu.
Informazio iturria zein da?
ResponderEliminarestela ondo dago