
Esan daiteke eskola mistoa sortu arren, oraindik ere rol femenino eta maskulionen funtzioaren arabera estereotipatutako hezkuntza eskaintzen dela eta estereotipo horietatik kanpo dagoen heziketa lantzen denean, gehienetan femeninoa maskulinoan integratzen da.
Hori frogatzeko adibide garbi bat honakoa da: oraindik irakasleak azalpenak ematen dituenean noizbait entzun izan dugu “gizonak” eta hitz edo termino horrekin neskek ere aditzera eman behar dute gizakiez ari dela.
Beraz, geletan, hezkidetza eta sexuen arteko berdintasuna apenas lantzen da sistematikoki, bereziki konprometitutako irakasleen kasu puntualetan izan ezik. Administrazioak ere ez du behartzen legeetan ezarritakoa praktikan jartzera, honek prestakuntzan inbertsio gehiago, denbora eta espazio berriak sortzea eta material berrien hornidura ekarriko lukeelako.
Zer egin jakitea zaila da. Neskak ezin dira behartu espazio gehiago bete edo futbolean aritzera, eta mutilaei ere ezin zaie behartu panpinaetan jolasteko.
Gure iritziz, Ana Agirre Emakundeko prestakuntza arduradunak azaltzen duen bezala: "eskolak bizitzarako baliagarri diren balio guztiak integratu behar lituzke, bai emakumezko bai gizonezko generoari atxikitakoak. Eta denei eskaini behar zaizkie, neskei eta mutilei. Hori litzateke benetan aukera berdintasunerako heziketa eskaintzea".
Hona hemen informazio gehiago:
No hay comentarios:
Publicar un comentario