Gaur egun heziketa berezitua ematen duten oso eskola gutxi gelditzen dira, eskola publiko guztiak mistoak baitira. Hau oso ondo iruditzen zait haurren garapen psikosoziala egokia izan dadin. Baina benetan berdin tratatuak al dira eskola mistoetan neskak eta mutilak?
Argazki hontan argi ikusten da ikastetxeko patioa ze generoren menpe dagoen. Neskei txukuntasuna gehiago exigitzen zaie baina mutilei aldiz lan fisikoak egiterakoan (mahiak alde batetik bestera mugitu adibidez) gehiago eskatzen zaie laguntza. Hauek dira eskolan eguneroko bizitzan aurki ditzakegun adibide batzuk, baina beste asko daude. Beraz, berdintasuna hainbeste defendatzen duen eskolan ere generoen artean hainbat bereiztasun egiten direla ikus dezakegu.
Hala ere, esan beharra dago klaseak emateko orduan neskak eta mutilak berdin tratatuak direla, denei metodologia berdinaren bidez irakasten zaiela, eta denei emaitza berdinak eskatzen zaizkiela. Gainera, aipatu beharra dago gorputz heziketa bezalako asignaturetan neskek eta mutilek derrigorrez hartu behar dutela parte, mota guztietako jolas eta kiroletan. Hau oso garrantzitsua da ikasle bakoitzak bere gaitasunak ezagutzeko eta gustuko balin badu gaitasun hauek garatzens jarraitzeko.
Uste dugu ondo dagoela metodologia eta emaitza berdinak eskatzea, genero aldetik denok gai garelako esklan irakasten dizkiguten gauzak ikasteko. Baina lehen aipatu ditugun genero ezberdintasunen adibideak ez liratekela gertatu behar iruditzen zaigu. Gizarteko aurreiritziak gainditu behar genituzkela iruditzen zaigu, adibidez mahiak mugitzeko orduan argi dago neskak gai direla leku batetik bestera mugitzeko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario