Ikerketa honek jarraitzen defendatzen duen tesia hurrengoa da: mutilek eta neskek baditugu desberdintasun biologiko batzuk, zeintzuen bidez ezberdina den gure garapena. Hau egiaztatzeko hainbat proba egin zizkieten, bai letrei dagokien arrazoimenari buruzko probak eta baita zenbakiei dagozkienak ere, 7-9 urte inguruko 80 umeri (40 neska eta 40 mutil). Proba amaitutakoan ondorioztatu zuten neskek mutilek baino emaitza hobeak lortu zituztela bi motetako probetan.
Sarrera:
Biologikoki ditugun ezberdintasunetako bat da gure garunaren funtzionamendua ezberdina dela bi generoen artean, eta banandutako hezkuntzak hauxe defendatzen du, ezberdintasun hauek abantaila moduan erabiltzea haurren gaitasunak hobeto aprobetxatzeko.
Arazoaren planteamendua:
Zein motatako arrazoimena (letrei dagokiena edo zenbakiei dagokiena) garatzen da hobeto nesketan eta mutiletan?
Arrazoiketa:
Neskek azkarrago garatzen dute garunaren ezker hemisferioa eta honi esker letretarako gaitasun gehiago daukate. Mutilek aldiz garunaren eskuin hemisferioa haratzen dute lehenik eta honek zenbakietarako gaitasun gehiago ematen die. Hainbat ikerketa eta inkestari esker ikus daiteke bi generoekin metodologia ezberdina erabilita hobeto aprobetxatzen direla haurren gaitasunak.
Helburuak:
Orokorrean zehaztea zenbakiei dagokien arrazoimenerako joera maila kuantitatiboan.
Orokorrean zehaztea letrei dagokien arrazoimenerako joera maila kuantitatiboan.
Generoaren arabera zehaztea zenbakiei dagokien arrazoimenerako joera maila kuantitatiboan.
Generoaren arabera zehaztea letrei dagokien arrazoimenerako joera maila kuantitatiboan.
Marko teorikoa:
Biologikoki ezberdinak gara neskak eta mutilak, baina ezberdintasun hauek ez dira organo sexualetara soilik mugatzen. Garunaren garapena ezberdin ematen da neskengan eta mutilengan, enbrioiak garenean jada ezberdintasun hauek ematen dira, Sandra Witelson eta Maria Gaudin zientzialariek esaten duten bezala. Beste batzuen artean, Hobson zientzialariak ikerketa bat egin zuen hainbat umerekin, eta emaitzetan lortu zuena hurrengoa izan zen, neskek emaitza hobeak ateratzen zituzten letrei zegokien probetan. Adibidez, bigarren hezkuntzan CI maila 111.0 izan zen gizonetan eta emakumeena 114.5.
Hugo Liañok, Madrideko unibertsitate autonomoko irakasleak beste ikerketa bat egin zuen non hurrengoa gaitasunetan nork zuen gaitasun gehiago adierazi zuen:
- Hitz egiteko gaitasuna: Emakumea
- Arrazoimen matematikoa: Gizona
- Hitzezko arrazoimena: Emakumeak eta gizonak
- Espazioaren kontrola: Gizona
- Intuizio emozionala: Emakumea
Heziketa banandua eskaintzen duten ikastetxeen argumentuak honakoak dira beraien metodologia hobea dela argudiatzeko:
- Pertsona bakoitza emakume edo gizonezko jaiotzen da eta heldutasun eta ikaskuntza prozesua abiadura ezberdinetan ematen du.
- Heziketa prozesuan ezin dira alde batera utzi ezberdintasun hauek, baizik eta errespetatuak izan behar dira.
- Eskolaren lana da ikasle bakoitzaren gaitasunak ahalik eta gehien aprobetxatzea.
- Adin gutxiko mutilak inpulsiboak, desordenatuak, ikasketetan zentratzeko gaitasun gutxiagokoak eta beraien emozioak transmititzeko zailtasun handiagokoak bezala deskribatzen dira.
- Bi urterekin, jada umeek badakite bi generoen arteko erlazioan parte hartzen dituzten faktoreak bereizten.
- Mutilak normalean neskak baino hobeak dira arrazoimen abstraktua erabiltzean, proiektuak eraikitzean, indar fisikoan, abiaduran eta espazioaren pertzepzioan.
- Neskak normalean mutilak baino hobeak dira hizkuntzaren inguruko arloetan, artearen inguruan, pertsonak ezagutzeko gaitasunean, erlazio interpertsonaletan, detaieak egitean eta adaptazio gaitasunean.
- Nesken heldutasun prozesua mutilena baino azkarrago ematen da.
Ondorioak:
Honelako hainbat ikerketa begiratu ondoren hurrengo ondorioetara iritsi ziren: Mutilek eta nesken garunetako ezberdintasunak kontuan hartu behar dira heziketa prozesu egokia eman dadin, genero bakoitzak dituen gaitasunak egoki aprobetxatzeko. Horregatik, herrialde oso aurreratuetan heziketa bananduaren aldeko apustua egiten ari dira, neskak eta mutilak batera ikastea genero bakoitzak dituen gaitasunak alferrik galtzea baita.
Gainera, autore askoren ustez, heziketa banandua eskaintzen duten ikastetxeetako irakasleak ikasleen sexu berdinekoak izaten dira eta hainbat idazleren ustetan hau ona da ikasleek bera har baitezakete erreferentzia gisa eta berarekin dituzten dialogoak naturalagoak dira.
Artikulua egiteko oinarritu garen orrialdea:
http://www.gestiopolis.com/economia/desarrollo-del-razonamiento-infantil.htm
Artikulua egiteko oinarritu garen orrialdea:
http://www.gestiopolis.com/economia/desarrollo-del-razonamiento-infantil.htm
No hay comentarios:
Publicar un comentario